Villkor
Följande försäljnings- och leveransvillkor gäller för alla distansförsäljningsleveranser från webbutiken NauticPro, juridiskt namn Carlab CVR-nr DK27331939, till privata konsumenter. För återförsäljarförsäljning/B2B (försäljning till CVR-nummer) gäller tillämpliga regler i enlighet med dansk lagstiftning. Vid handel i/i en fysisk butik gäller gällande regler i enlighet med dansk lagstiftning. Villkoren gäller i det fall inga andra skriftliga avtal har ingåtts mellan dig som köpare och NauticPro.
Dokumentation och vägledning
Om det finns produktbeskrivningar och användarmanualer för varan kommer dessa att inkluderas i leveransen från NauticPro. Om du vill ha ytterligare information eller råd från NauticPro är detta av vägledande karaktär.
Lagstiftning
NauticPro vill påpeka att vissa av de föremål som säljs i butiken är olagliga, enligt dansk lag, att använda/ha på en allmän plats/väg. Dessa föremål är för utställningar/spårkörning/körning utomlands (ej dansk reg). Om du är osäker, vänligen kontakta den lokala polisen. NauticPro kan inte hållas ansvarigt för eventuella överträdelser/böter.
Leveranstid och transport
Leverans av varor från NauticPro anses ha skett när konsumenten tagit emot varan. Transport av varor sker med post eller speditör om inte annat avtalats i förväg. Normal leveranstid 1-3 arbetsdagar. Observera att vissa varor är "ej i lager" eller specialtillverkade, för dessa varor kan leveranstiden överstiga den normala leveranstiden. På hemsidan är våra leveranstider uppskattade och uppdaterade efter bästa kunskap. Tvärtemot förväntningar kan leveranstider bli längre än vad som beskrivs på hemsidan.
Frakt
Fri fraktalternativ på GLS paketbutikspaket för privatpersoner vid köp över 1000 DKK.
GLS Paketshop kostar 49,-
GLS Privat med fraktkostnad 59,-
GLS Business med fraktkostnad 59,-
Volympaket kostar upp till 769,-
Frakttillägg för beställningar under 200 kr kostar 19,-.
Paket skickas med GLS till angiven leveransadress. Alla paket skickas som försäkrade varor och med Track & Trace.
Om du inte är hemma när leveransen sker till privatadress ska paketet hämtas ut i närmaste GLS paketbutik. Du kommer att få ytterligare information från GLS via e-post och/eller SMS.
Dessa villkor gäller för transporter i Danmark till överbryggade öar. Särskilda fraktpriser för internationella paket.
Risken för varorna
Risken för varor köpta på NauticPro övergår till dig som konsument när varorna hämtas ut på vår adress av dig, eller du får varorna i fysisk besittning.
Klagomål
När du handlar på NauticPro har du självklart 24 månaders reklamationsrätt. Det innebär att du antingen kan få varan reparerad, utbytt, pengarna tillbaka eller rabatt på priset, beroende på den specifika situationen. Det är givetvis ett krav att reklamationen är berättigad och att felet inte har uppkommit till följd av felaktig användning av produkten eller annat skadligt beteende.
Eventuella fel eller brister i leveransen från NauticPro måste göras gällande inom rimlig tid efter att du upptäckt felet. Om du gör en reklamation inom två månader efter att felet upptäckts kommer reklamationen alltid att ske i rätt tid. Det är din skyldighet att ange och på begäran visa hur felet eller bristen yttrar sig. Om du upptäcker ett fel, vänligen kontakta NauticPro omedelbart. Som huvudregel kan du endast klaga på fel som visar sig senast två år efter att du mottagit varan. För varor med begränsad hållbarhet eller livslängd (t.ex. glödlampor, neonrör etc.) är din rätt att klaga begränsad till varornas normala livslängd.
Om klagomålet är berättigat återbetalar vi dina (rimliga) fraktkostnader. Varan ska alltid returneras i korrekt förpackning, och kom ihåg att få ett kvitto på frakt så att vi kan återbetala dina fraktkostnader. Observera att vi inte tar emot paket skickade med post. postförskott eller utan leverans.
Varan skickas till:
NauticPro
Österled 28G
4300 Holbaek
Danmark
Fel & Brist
Den danska köplagens felregler kan gälla.
Tillgång till klagomål
Om du vill klaga på ditt köp, vänligen kontakta info@nauticpro.dk. Om du inte lyckas hitta en lösning kan du lämna in ett klagomål till berörda nämnder på området, förutsatt att förutsättningarna för detta är uppfyllda.
Representanthuset
Tullbod 2
8800 Viborg
Danmark
https://kpo.naevneneshus.dk/
För att klaga till Nævnenes Hus måste produkten eller tjänsten du vill klaga på ha kostat minst 1 110 DKK. och högst 100 000 DKK.
Om du är en konsument som bor i ett annat EU-land än Danmark kan du klaga till EU-kommissionens onlineklagomålsportal här: http://ec.europa.eu/odr
Garanti
NauticPro ger ingen oberoende garanti. Om det finns en garanti på produkterna är det bara de garantier tillverkaren har erbjudit dig. Alla förfrågningar om garanti måste därför riktas till tillverkaren av produkten.
Åldras
Du måste vara 18 år för att handla på NauticPro. Genom att godkänna beställningen bekräftar köparen att han är över 18 år eller har föräldrarnas godkännande.
Produktansvar
NauticPro ansvarar för produktansvar i enlighet med gällande lagstiftning vid var tid, men tar inte på sig ansvar i större utsträckning än vad som följer av lagen.
Ansvarsbegränsning
NauticPro tar ansvar i enlighet med gällande lagstiftning när som helst, men tar inte ansvar i större utsträckning än vad som följer av lagen.
Beställa
Du kan endast handla via vår hemsida, NauticPro, eftersom vårt lager inte ligger på adressen. Om du har förfrågningar om föremål som inte finns på sajten är du välkommen att kontakta oss via telefon eller e-post. När du handlar på NauticPro görs avtal på danska. Det är möjligt att se tidigare beställningar genom att logga in på hemsidan. Om du vill få en kopia av din orderbekräftelse, skicka ett e-postmeddelande till info@Nauticpro.dk.
Pris och betalning
Alla priser är inkl. moms och andra skatter. Priserna är dagspriser. Vid förseningar, restorder eller slut i lager kommer vi att sträva efter att informera dig så snart som möjligt och vad vi kan göra åt det – t.ex. ge dig pengarna tillbaka, eller hjälpa dig att hitta en liknande produkt någon annanstans. Om ett pris är uppenbart felaktigt och du rimligen borde ha upptäckt detta är vi inte skyldiga att leverera produkten i fråga till det felaktiga priset.
I denna butik kan du beställa dina varor online och betala via:
- Visa/Mastercard - (0,00 DKK)
- Visa Electron (0,00 DKK)
- Kreditkort (International-Visa/Mastercard/Eurocard/Visa Electron/JCB) (0,00 DKK)
- Mobilepay (0,00 DKK)
- Banköverföring (29,00 KR)
Det tillkommer en betalnings-/kortavgift för att använda de olika betalningsalternativen. Avgiften för att använda respektive betalkort och metod anges inom parentes.
Om du betalar med ett internationellt betalkort (VISA, MasterCard) kommer beloppet att reserveras omedelbart.
Pengarna är reserverade på ditt kort eller konto tills:
1) vi drar beloppet när vi bekräftar din order, eller
2) pengarna frigörs enligt avtalet med din kortutgivare.
Pengarna reserveras som standard i 30 dagar, varefter bokningen annulleras automatiskt. Du kan dock kontakta din bank med dokumentation på att köpet har hävts för att få dem att radera reservationen i förtid.
Du kan läsa mer om reglerna för just ditt kort från din kortutgivare.
Försäljning per Faktura kräver godkännande, vi förbehåller oss rätten att inte bevilja kredit eller sälja mot faktura. faktura utan ytterligare motivering.
Alla priser är inkl. MOMS. För skräddarsydda produkter förbehåller sig NauticPro rätten att kräva förskottsbetalning. NauticPro förbehåller sig rätten att ändra priser och information utan ytterligare meddelande.
Information ang kampanjer och försäljning
Varan är endast reserverad för dig när din beställning är genomförd och betalningsinformation har registrerats i vårt system.
Vänta därför inte för länge från det att du lägger varor i din varukorg tills du slutför din beställning, eftersom du riskerar att varan du har väntat på blir slutsåld innan du kan slutföra din beställning.
Ångerrätt vid onlinehandel
Ångerfristen löper ut 14 dagar efter den dag du:
1/ har mottagit din vara
2/ får den sista varan i fysisk besittning när det gäller avtal om flera olika varor som beställs i en beställning och levereras individuellt.
3/ får det sista partiet eller den sista delen i fysisk besittning när det gäller avtal om leverans av en vara bestående av flera partier eller delar.
4/ får den första fysiska besittningen av godset vid avtal om regelbunden leverans av gods under viss tid.
Du måste meddela oss inom 14 dagar från mottagandet att du vill ångra ditt köp. Anmälan ska göras via e-post på info@nauticpro.dk. I ditt meddelande måste du tydligt informera oss om att du vill utnyttja din ångerrätt. Du kan också välja att använda vårt vanliga ångerformulär och skicka tillbaka det. Du hittar den här .
Du kan inte ångra detta genom att helt enkelt vägra att ta emot paketet. Om du ändå väljer att göra detta måste du stå för kostnaderna för att skicka tillbaka varan till oss.
Ångerrätten gäller inte specialtillverkade varor såsom specialtillverkade varor enligt kundens önskemål och varor som klipps/trimmas och säljs per beställning. löpmeter. Dessa är ej återbetalningsbara och kan inte annulleras, returneras eller bytas ut när de väl har beställts.
Säkerhetsutrustning med godkännanden (t.ex. TÜV, ISO) ska returneras till tillverkaren för testning och ompackning.
Hävning av del av köpet
Om du har köpt flera varor från oss har du möjlighet att returnera en eller flera varor, även om de köpts under en beställning. Observera att du inte får återbetalning för leveranskostnader om du ångrar en del av ditt köp.
Om du har erhållit fri frakt, fått en gratis vara eller fått andra rabatter villkorade av ett köp till ett visst värde, och detta inte längre uppfylls efter att du har returnerat en del av köpet, kommer värdet av rabatten, gåvan (om den inte returneras) och/eller frakten att dras av från det belopp du återbetalas. Beloppet för frakt blir vanligtvis 59 kr.
Brott på produkter med tätningar
Leverans av förseglade produkter, ljud- eller videoinspelningar eller datorprogram som du har brutit förseglingen på kan inte ångras.
Varans skick när du returnerar den vid avbeställning.
Du ansvarar endast för eventuell försämring av varans värde som orsakas av annan hantering än vad som är nödvändigt för att fastställa varans art, egenskaper och funktion. Du kan med andra ord prova produkten på samma sätt som om du provat den i en fysisk butik.
Om varan är testad utöver vad som beskrivs ovan, anser vi att den är använd, vilket innebär att om du ångrar köpet får du endast en del eller inget av köpesumman tillbaka, beroende på varans kommersiella värde.
För att få tillbaka hela köpesumman måste du göra samma sak som du skulle göra i en fysisk butik. Du kan testa/undersöka produkten, men faktiskt inte använda den. Om varan är prövad utöver vad som står ovan anser vi den vara använd, vilket innebär att om du ångrar köpet får du endast en del eller inget av köpesumman tillbaka, beroende på varans kommersiella värde. Du bör vara medveten om att om du bryter förseglingen på vätskor, bilvård och andra vätskor kan detta utgöra en värdeminskning och i vissa fall får du endast 0 DKK. återvända. Vi uppmanar dig därför att inte bryta några tätningar.
Om du ångrar ditt köp ska varorna skickas till:
NauticPro
Österled 28G
4300 Holbaek
Danmark
Din beställning ska returneras till oss utan onödigt dröjsmål och senast 14 dagar efter att du har meddelat oss att du vill ångra ditt köp. Du kommer att stå för de direkta kostnaderna för att returnera varan/varorna. Vissa varor kan inte returneras med vanlig post på grund av deras storlek/vikt. Detta gäller tunga och skrymmande varor, retur kostar ca. 1000 kr/pall. Returpaket skickade av Postförskott till NauticPro kommer inte att hämtas.
Du ansvarar för att varan kommer fram till oss på ett säkert sätt, så kom ihåg att alltid packa varan väl och vi rekommenderar att du skickar den som paket med Track & Trace (ifall paketet tappas bort under transporten).
Du måste bifoga en kopia av din faktura vid retur. Vi uppmuntrar dig vidare som konsument att fylla i vårt vanliga avbokningsformulär eller vårt returformulär online.
Återbetalning av köpesumman
Om du ångrar ditt köp får du tillbaka det belopp du har betalat till oss inklusive fraktkostnader (detta gäller inte extra leveranskostnader i de fall du valt en annan leveransform än den billigaste standardleveransformen som vi erbjuder), inom 14 dagar från det att du meddelat oss om detta. Om du returnerar enskilda varor från din beställning återbetalar vi priset för varan. Om du returnerar hela din beställning återbetalar vi priset för varan/varorna + standardporto. Vid eventuella värdeminskningar som du ansvarar för kommer detta att dras från köpet. Vi kommer att återbetala dig med samma betalningsmetod som du valde för den ursprungliga transaktionen. Vi kan hålla inne återbetalningen tills vi har mottagit den returnerade varan,
Ej uthämtade paket/fel adress angiven
Paketen ligger kvar på leveransplatsen i 7 dagar innan de returneras till oss.
Om du inte hämtar ut paketet och det skickas tillbaka till oss kommer du att debiteras de faktiska fraktkostnaderna för retursändningen. Vid avbokning kommer dessa att kvittas mot det belopp du annars skulle få tillbaka. Om du vill att paketet skickas på nytt måste du betala eventuella fraktkostnader.
Om vi får en försändelse returnerad på grund av okänd adress eller för att du har flyttat från adressen debiterar vi returfrakt enligt GLS gällande priser. Om du vill att paketet skickas på nytt måste du betala eventuella fraktkostnader.
Sekretesspolicy
Vi behöver följande information när du handlar hos oss:
Namn
Adress
Telefonnummer
E-postadress
Vi registrerar och lämnar ut de personuppgifter som är nödvändiga för att kunna leverera varorna till dig.
GLS - Vi vidarebefordrar ditt namn, adress, e-post och telefonnummer till GLS för att kunna leverera ditt paket till dig och ge dig information om försändelsen.
Betalningsgateway – De ansvarar för vår betalningslösning. Vi förmedlar därför ditt ordernummer och dina betalningsval (observera att vi inte har tillgång till dina kortuppgifter!)
Klaviyo - Om du registrerar dig för vårt nyhetsbrev i varukorgen kommer vi att vidarebefordra ditt namn och din e-postadress till Klaviyo. På så sätt kan vi skicka relevanta nyhetsbrev till dig.
Personuppgifterna registreras hos NauticPro och lagras i fem år, varefter informationen raderas.
Vi samarbetar även med en rad andra företag som lagrar och behandlar data. Företagen behandlar endast information för vår räkning och får inte använda den för sina egna syften.
Vi samarbetar endast med databehandlare i EU eller i länder som kan tillhandahålla adekvat skydd för din information.
Personuppgiftsansvarig på NauticPro är direktör Dan Henrik Amilon.
Du har rätt att få information om vilka uppgifter vi behandlar om dig.
Om du anser att informationen är felaktig har du rätt att få den rättad. I vissa fall är vi skyldiga att radera dina personuppgifter om du begär det. Det kan t.ex. vara om dina uppgifter inte längre är nödvändiga i förhållande till det syfte för vilket vi skulle använda dem. Du kan också kontakta oss om du anser att dina personuppgifter behandlas i strid med lagen. Du kan skriva till oss på: info@nauticpro.dk
När personuppgifter samlas in via vår webbplats ser vi till att det alltid sker med ditt uttryckliga samtycke, så att du är informerad om exakt vilken information som samlas in och varför.
Direktören och anställda på NauticPro har tillgång till den information som registreras om dig.
Vi lagrar inte kundinformation krypterad.
Vi överför inte kundinformation krypterad.
Information som lämnas till NauticPro lämnas inte ut eller säljs inte till tredje part på något sätt, och vi registrerar ingen personligt känslig information.
Cookies
NauticPro använder cookies i syfte att optimera webbplatsen och dess funktionalitet, och därmed göra besöket så enkelt som möjligt för dig. Du kan ta bort cookies från din dator när som helst, hur beror på din webbläsare.
Log statistik
Vi använder logstatistik på NauticPro.se vilket innebär att ett statistiksystem samlar in information som kan ge en statistisk bild av hur många besökare vi har, var de kommer ifrån och var på webbplatsen de lämnar osv. Loggstatistiken används endast i syfte att optimera NauticPro.
Om du har några frågor, vänligen kontakta oss på info@nauticpro.dk eller per telefon.
Villkoren uppdaterades senast den. 08.10.2024
Företagsköpsvillkor
Dessa villkor gäller för företagsköp, B2B-försäljning. Här kan du läsa om ångerrätt och klagomål. För information om frakt, leverans, allmän information och betalning, se konsumentköpvillkoren.
Ångerrätt
Det finns ingen ångerrätt för produkter köpta på NauticPro.
Klagorätt
Det finns 1 års garanti på produkter köpta på NauticPro. Du måste lämna in ett klagomål omedelbart och inom 2 dagar efter att du upptäckt felet.
Vi återbetalar inte pengar i samband med reklamation, men vi erbjuder utökad hjälp i form av reparation eller liknande om det är motiverat. Vid köp på NauticPro avstår köparen därmed sin ångerrätt till förmån för säljarens utökade avhjälpsskyldighet.
I särskilda fall, om NauticPro anser det rimligt, kommer köparen att kunna utnyttja sin ångerrätt. Det kan vara så att bruksvärdet dras av för användning.
Om NauticPro inte åtgärdar situationen inom rimlig tid kommer köparen att kunna häva avtalet och få pengarna tillbaka minus bruksvärdet för användningen.
Villkoren uppdaterades senast den. 25.10.2024